Головна » Статті » НОВИНИ УКРАЇНИ |
На початку грудня в український прокат вийшов фільм «Кіборги» про героїчну оборону Донецького аеропорту. Стрічка отримала схвальні відгуки критиків і вже у перші вихідні встановила новий рекорд за касовими зборами національних фільмів, зібравши понад 8 мільйонів гривень. Той факт, що лише за два дні «Кіборгів» подивилися понад 106 тисяч глядачів, доводить – українці хочуть дивитися вітчизняне кіно. Експерти Центру громадського моніторингу та контролю проаналізували, як змінюється українська кіноіндустрія. Держава допоможе Ще кілька років тому попит на українське кіно був дуже низький. До десятки лідерів вітчизняного прокату зазвичай потрапляли лише іноземні фільми. На це впливав ряд факторів: від засилля російського контенту – до повної відсутності підтримки кінематографу з боку держави. Зараз ситуація почала потроху змінюватись, і кількість українських фільмів, що виходять на широкі екрани, збільшується щороку. У 2017 році у вітчизняному прокаті з’явилась рекордна кількість українських фільмів – 33. Для порівняння, у 2013-му вийшло лише 12 фільмів, а в 2011-му взагалі один. Цей рік був досить вдалим для розвитку української кіноіндустрії, зокрема, через ухвалення роду законодавчих змін. У березні парламент ухвалив закон про державну підтримку кінематографії. Відповідно до закону, виробники анімаційних фільмів можуть розраховувати на державну субсидію в обсязі 80% від загального бюджету стрічки, а виробники телесеріалів – 50% субсидію. Крім того, запроваджується система повернення частини витрат іноземним інвесторам, звичайно, окрім країни-агресора. Наступними кроками запровадження реформи з держпідтримки кіно стало внесення змін до Податкового, Митного та Бюджетного кодексів, які були ухвалені у листопаді цього року. Податкові зміни передбачають запровадження 5-річних пільг на виробництво українських фільмів, а зміни до Митного кодексу ¬¬– звільнення від оподаткування ввізним митом кінематографічних товарів. Як зауважують експерти, скасування до 2023 року ПДВ і митного податку допоможуть, нарешті, перетворити українську кіногалузь на прибутковий бізнес. «Зараз ми вперше заговорили про те, що кіно може бути бізнесом і можна залучати не лише державні інвестиції, а й приватні, і, бажано, їх повертати», – зауважує директор зі стратегічного розвитку і маркетингу «Медіа Групи Україна» Ольга Захарова. Закони повинні запрацювати у 2018 році. У державному бюджеті уже закладено понад 1 млрд гривень на розвиток українського кінематографу, з яких 500 млн передбачено на зйомку фільмів патріотичного спрямування, які є невід’ємною частиною протистояння російській пропаганді. «Ці закони передбачають впровадження сучасних моделей конкурентного і прозорого фінансування виробництва кіно в Україні, а також інших програм у сфері культури та мистецтва. Не буде більше ніякого розподілу коштів «під ковдрою», чи не буде непрозорих розподілів за відкати», – зауважив Президент України Петро Порошенко на квітневій зустрічі з представниками української культури, кіно і телеіндустрії. Популяризація українського кіно Звісно, для успіху українського кіно недостатньо державної підтримки та ентузіазму режисерів. Головна складова – це зацікавленість глядача і готовність дивитись саме український фільм. Як показує практика останнього року, така цікавість існує. Цього року стали успішними українські фільми «Сторожова застава», «Червоний» та «DZIDZIO Контрабас». Проте на тлі всіх касових українських фільмів виділяється стрічка «Кіборги», яка з'явилася на екранах 7 грудня. Бюджет фільму 47 млн гривень, половина – бюджетні кошти. За даними Держагентства України з питань кіно, за перші вихідні прокату фільм зібрав 8,2 мільйони гривень, обігнавши голлівудські військові драми «Дюнкерк» і «Лють». Важливо, що український фільм не просто підіймає болючу тему війни на Сході, а й має соціальний аспект, адже частина зароблених коштів буде перерахована родинам загиблих воїнів. «Незважаючи на те, що наш фільм про війну, про захист Донецького аеропорту, він присвячений кожній людині в Україні, якій не байдуже, якою буде її країна. Саме тому ми почали спільно з Міністерством інформаційної політики та Держкіно соціальну акцію, місія якої полягає в тому, щоб з кожного придбаного квитка на фільм 5 грн. йшло на потреби сімей загиблих. І це не просто похід в кіно, не просто підтримка українського кінематографа. Це створення такої системи взаємопідтримки українців, яка сама за себе говорить: нам не байдуже, ми єдині, ми пам'ятаємо і піклуємося», – зауважує режисер «Кіборгів» Ахтем Сеїтаблаєв. Експерти впевнені, що, попри зростання цікавості глядачів до українського кіно, національний продукт потрібно популяризувати як в Україні, так і за кордоном. Наприклад, цікавою ініціативою є проект «Дивись українське», який складається з короткометражних фільмів, які у трихвилинному форматі показують в кінотеатрах перед основними кіносеансами. Крім того, важливими залишаються міжнародні фестивалі. Наприклад, у грудні дні українського кіно відбулися у столицях Великої Британії і Болгарії. У рамках фестивалю у Софії було представлено п'ять українських фільмів, зокрема, стрічка Аркадія Непиталюка «Припутні» і фільм Тараса Ткаченка «Гніздо горлиці». Без сумніву, вітчизняне кіно нарешті виходить з темряви, підвищує якість і збільшується кількісно. І хоча українці лише починають робити справді касові фільми, перші комедії, фентезі та глибокі військові драми здатні завоювати любов і довіру глядача не тільки в Україні, а й за кордоном. За інформацією Центру громадського моніторингу і контролю.
| |
Переглядів: 436 | |
Всього коментарів: 0 | |